Silo - seriál

Zdravím vespolek! Konečně se po dlouhé době vracím s další recenzí, tentokrát však seriálovou. Před několika lety jsem zde na blogu psala recenzi na knižní sérii Silo od Huga Howeyho (Silo (claraandfourrealms.blogspot.com) ). No, a Apple TV se rozhodla, že tento knižní skvost konečně natočí.

Na seriálové zpracování sila jsem se těšila od doby, co jsem trilogii četla. Seriál nakonec vyšel v květnu 2023 a já to zjistila teprve před týdnem :( No samo sebou, že jsem to nevydržela a musela jsem si seriál hnedka pustit.

První série obsahuje 10 dílů, které nám přibližují život obyvatel sila - podzemní budovy, kde žije zhruba 10 000 lidí, kteří neví, kdo silo postavil, proč se v něm vůbec nacházejí a co se stalo se světem venku. Ví jen to, že silo má svá pravidla, svůj řád a jedno přání, které nesmí vyslovit - chtít ze sila ven. 

Pokud někdo toto přání vysloví, bude mu splněno, avšak bez možnosti návratu zpět. Tito jedinci, přezdívaní čističi, na cestu ven dostanou pouze hadřík a prosbu, aby vyčistili čočku kamery umístěné venku - jediný obraz toho, jak svět opravdu vypadá. 

Je všechno opravdu ale tak, jak vedení Sila říká? Nebo je celé Silo a svět venku jedna velká lež? I o tom obyvatelé Sila začínají pochybovat.... A to spustí sérii naprosto bizarních a hrůzu nahánějících událostí.

Hlavní postavou seriálu je Juliette Nichols - mechanička, která po čištění posledního šerifa přebere jeho místo. Role Juliette se zhostila herečka Rebecca Ferguson, což je za mě velmi dobrá volba :) Celkově se za mne celé obsazení dost povedlo (i když teda Bernarda jsem si dle knihy představovala o něco mladšího :D).

Tvůrci seriálu se dosti snaží vycházet z knihy, ale i tak se samozřejmě najdou jisté odchylky. Například netuším, že by v knize byla postava Roberta Simse, která je v seriálu dosti klíčová (pokud tam byla, tak mě prosím opravte, páč já si ji vůbec nevybavuju....). Důležitou postavou byl dále Lucas, který v seriálu hraje spíše vedlejší roli. Další věcí, která je však pozměněna je to, jakým způsobem a jaké informace se Juliette dozvídá o Silu... 

Jediné, co mě docela "naštvalo" je to, že první série končí zhruba v druhé třetině knihy, když Juliette při čištění přejde kopec. Ale nevadí - v roce 2024 má vyjít druhá série, takže se dozvíme, jak příběh Sila pokračuje dále.

Seriál mohu velmi doporučit, protože se jedná o filmařský zážitek. Knižní předloha je za mě tedy asi stejně o něco lepší, ale to mě stejně neodrazuje od toho, že jsem ze seriálu nadšená jak malé dítě. Moc se těším na další série a doufám, že do seriálové podoby bude předělána celá trilogie.

Kdo z Vás Silo už viděl ? A jak se Vám líbilo ? To mi můžete dát vědět do komentářů :)

Klárka


Odkazy

silo seriál - Hledat Obrázky (bing.com)


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály