Seriály, na které nedám dopustit

Ahoj milí čtenáři, hlásím se po trošku delší době, jelikož jsem neměla moc inspiraci, o čem psát, 
ale po dokoukání první řady jednoho seriálu mě napadlo, že bych Vám zde shrnula některé z mých oblíbených seriálů ;)

Většina z nich jsou sci-fi seriály, které mne baví nejvíc a poslední dobou to jsou jediné seriály, 
u kterých vydržím a můžu říct, že mne opravdu bavily.

https://img.csfd.cz/files/images/film/posters/163/939/163939457_87347a.jpg?h180


Dark

Žánr: mysteriózní, sci-fi, drama
Země a rok: Německo, 2017 - 2020
3 série (10/8/8 epizod)

Dark je prvním německy hraným seriálem, který vyšel na Netflixu a dle recenzí je přirovnáván ke Stranger Things (neviděla jsem a nedokážu posoudit). Děj se odehrává v německém městečku Winden nedaleko francouzských hranic. Ve městě se nachází jaderné elektrárna, v jejímž okolí se dějí prapodivné věci. Vše ještě zhorší zmizení několika chlapců, po nichž je pátrání naprosto neúspěšné.

Charaktery postav se nám postupně vykreslují během následujících epizod a my se dozvídáme, kým opravdu jsou / byli. 

Já jsem seriál viděla německy s českými titulky, což mi však vůbec nevadilo, jelikož mám německou tvorbu ráda. Seriál je po dlouhé době první, u kterého jsem se dokázala dodívat na celou sérii a už se moc těším na další ;)


Agentka Carterová

https://img.csfd.cz/files/images/film/posters/159/399/159399961_65546c.jpg?h180
Žánr: akční, dobrodružný, sci-fi
Země a rok: USA, 2015 - 2016
2 série (8/10 epizod)

Seriál se odehrává v roce 1946 v New Yorku, kdy 
se Peggy Carterová vyrovnává se smrtí svého milovaného kapitána Ameriky (Kapitán Amerika: První avenger). Peggy pracuje pro tajnou vládní organizaci SSR, ale díky návratu mužských kolegů z války je jako žena utlačována. Peggy proto začíná plnit tajné mise pro svého dobrého přítele Howarda Starka.

Na Agentku Carterovou jsem narazila úplně náhodou a musím říct, že jsem ze seriálu nadšená (hlavně tedy z 1. série), jelikož jsem její velkou fanynkou už od Kapitána Ameriky, ale hlavně miluji dobovou módu v kombinaci s červenou rtěnkou (já vím, trošku klišé....).

Celkově asi bavila víc 1. série než ta 2., ale obě dvě určitě stojí za zhlédnutí :) 


Star Trek: Discovery

https://img.csfd.cz/files/images/film/posters/161/748/161748591_6bf7f0.jpg?h180
Žánr: sci-fi, akční, dobrodružný
Země a rok: USA, 2017 - 2021 (ještě by měla být další série, co jsem tak slyšela)
3 série (15/14/13 epizod)

Nová loď, noví hrdinové, nové mise, ale stále stejné vize mírumilovné budoucnosti. Celým seriálem nás provází Michael Burnhamová - vědecká důstojnice vulkánského původu sloužící na výzkumné lodi U.S.S. Discovery, která to v životě nemá úplně jednoduché. 

Mise, které Discovery plní, jsou životu nebezpečné, ale také naučné a posádce velmi prospěšné. 
V průběhu dalších sérií se setkáme i s postavami známými z filmů a dalších ST seriálů - Spock, kapitán Pike,....

Jak jste si mohli všimnout, jsem milovník Star Treku a Discovery jsem si rozhodně nemohla nechat ujít ;) 1. série Vám možná bude připadat nijaká, 
ale po zhlédnutích dalších uvidíte, že je důležitá pro vývoj děje a psychologii postav. Také musím říct, že s každou další sérií tvůrci nasazují laťku stále výš :)


Já a robot

https://img.csfd.cz/files/images/film/posters/165/065/165065244_2e33e4.jpg?h180
Žánr: sci-fi, akční, krimi
Země a rok: USA, 2013 - 2014
1 série - nedokončená z důvodu zrušení seriálu (13 epizod)

Seriál se odehrává v roce 2048, kdy k sobě má každý policista přiděleného pomocníka - robota. Detektiv John Kennex se vrací do práce zpět po útoku tajné organizace, díky které utrpěl zranění 
a posttraumatický šok. 

Město je stále plné zločinu a policejní důstojníci 
a jejich roboti se s ním snaží vypořádat.

Musím říct, že tento seriál měl obrovský potenciál a když se děj začal rozvíjet a vše do sebe začalo zapadat, byl okamžitě zrušen. Myslím si,  že je to velká škoda, jelikož Karl Urban a Michael Ealy jako ústřední protagonisté seriálu dodávaly ty správné grády a člověk se s nimi rozhodně nenudil.

Co se týče dějové zápletky, jejího rozuzlení se nejspíš už nedočkáme, což mě mrzí ze všeho nejvíc.


Červený trpaslík

https://img.csfd.cz/files/images/film/posters/162/956/162956628_3699e6.jpg?h180
Žánr: komedie, sci-fi
Země a rok: Velká Británie, 1988 - 1993
6 sérií (6/6/6/6/6/6 epizod)

Na těžařské lodi Červený trpaslík došlo k havárii, kdy zahynula celá posádka až na pár výjimek - Rimmera, Listera, Kocoura a robota Krytona. Tato banda nás baví svými vtípky a někdy i dosti absurdními situacemi. Správnou atmosféru všemu dodává lodní počítač Holly, který nemá chybu.

Nevím, co k Červenému trpaslíku dodat - snad jen to, že kdo neviděl, jakoby nežil ;)

Řekla bych, že tento seriál by se už dal řadit 
i ke klasice televizní tvorby, jelikož hlavní protagonisté jsou svými vtípky známí snad všude..... A pokud jste ještě Červeného trpaslíka neviděli, tak Vám radím, abyste to hodně rychle napravili ;)




Tak co, viděli jste některý z výše zmíněných seriálů ? A jak se Vám líbil ? Pokud budete chtít, můžete mi dát vědět do komentářů ;) A pokud žádný neznáte, doufám, že jsem Vás alespoň trochu inspirovala a těším se na Vás u dalšího článku :)

Klárka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hypotéza lásky

O čem byl rok 2022

Sportem ku zdraví