Silo

Zdravím moji milí čtenáři ! Dnes jsem tu po dlouhé době s recenzí, ale tentokrát ne s ledajakou. Recenzi na Silo jsem napsala už před více něž rokem, když se tento blog jmenoval úplně jinak a měl trošku jiné zaměření. Přišlo mi docela škoda, aby tato recenze ležela ladem, tak jsem se ji rozhodla trochu poupravit a publikovat znovu ;)

Silo je prvním dílem stejnojmenné trilogie od amerického autora Hugha Howeyho. Základem pro trilogii byla povídka The Wool, která se stala velmi oblíbenou. Na její popud vzniky knihy Silo, Turnus a Prach. Já jsem všechny tři přečetla jedním dechem.

Země je ve zpustošeném stavu a je neobyvatelná. Každý by v tomto světě zemřel na následky toxinů, které se vyskytují ve vzduchu. Z tohoto důvodu lidé žijí v obrovských válcovitých objektech, které se nachází pod zemí - v silech. Silo má zavedený řád a neexistuje, aby někdo z jeho obyvatel snil o světě venku. Pokud vysloví tento sen nahlas, je poslán čistit. A čištění znamená jistou smrt. Ne všichni obyvatelé sila věří v to, že je svět v tak zpustošeném stavu, a proto obyvatelé mechanického úseku začnou plánovat povstání proti úseku IT, který má silo pod palcem. Objevuje se tedy otázka : Je to se světem opravdu tak špatné ? Nebo IT všem lže....

Hned na začátek musím podotknout, že kniha je silně návyková :D Řekla jsem si : přečtu jednu kapitolu, ale opravdu jen jednu.... a ve výsledku se z jedné kapitoly stala celá kniha + její prequel s názvem Turnus.
Nevím, zda jsem to zmiňovala, ale jsem velký milovník sci-fi a postapokalyptických knih. Přiznám se, že mi tato kniha doma ležela dva roky a já si nyní nadávám, že ležela ladem tak dlouho.
Na autorově stylu psaní se mi velmi líbilo, že se k hlavní postavě Juliette a celkově hlavní dějové lince dostával přes několik dalších vedlejších postav. Někomu tento způsob vyprávění možná přijde zdlouhavý a příliš zbytečný, ale dle mého názoru právě toto dodává knize tu správnou šťávu. Příběh se ve zlomových okamžicích odehrával v několika dějových linkách, jejichž kapitoly nešly záměrně po sobě, ale prolínaly se, což udržovalo mě, jako čtenáře v napětí.
Přemýšlím, co bych ještě mohla napsat, abych neprozradila zbytečně moc....
Celkově se mi asi líbily popisné pasáže knihy, které čtenáře seznamovaly s prostředím sila a jeho fungováním. Také musím podotknout, že autor byl velmi realistický a činnosti, které postavy vykonávají popisuje opravdu dosti realisticky...

Za mě tedy kniha obstála naprosto skvěle a troufám si říct, že je to jedna z nejlepších sci-fi knih, jakou jsem kdy četla (zrovna s touto větou i po roce souhlasím) ;)

V době psaní této recenze jsem začínala číst Turnus, a tudíž jsem ještě neměla přehled o celé sérii jako o celku. Ale teď, když ji mám už nějakou dobu přečtenou, musím říct akorát WOW ! Silo samostatně je zážitek samo o sobě, ale všechny tři knihy ?! To je naprostá bomba. To, jak je promyšlený celý příběh, souvislosti, detaily, příběhy všech osob..... Neskutečné.

Silo doporučuji všemi deseti a pokud jste ho nečetli, tak to utíkejte honem napravit ! :) A pokud ano, tak mi do komentářů můžete dát vědět, jak se Vám kniha (nebo i celá série) líbila.

Klárka



Odkaz na obrázky: https://www.databazeknih.cz/images_books/20_/203632/bmid_silo-silo-wj3-203632.jpg

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hypotéza lásky

Sportem ku zdraví

TOP seriály