Přečteno - březen 2024


Krásný den moji milí čtenáři! Hlásím se (ač se zpožděním) s přečtenými knihami za březen 2024. Únor byl, co se týče knih velmi plodný, ale březen už byl o poznání chudší. Se školními povinnostmi ubylo času na čtení a tudíž jsem přečetla pouhé dvě knihy. 


První knihou je první díl Ságy sedmi sluncí od Kevina J. Andersona - Skrytá říše. Na knihu jsem náhodou dostala doporučení a kniha mi neuvěřitelně sedla. Skrytá říše nás seznamuje se Zemskou hanzovní ligou a mimozemskou rasou Ildirany (první mimozemská rada, se kterou kdy lidé setkali). V příběhu se vyskytuje několik paralelních linií a každá kapitola je vyprávěna z pohledu jiné postavy. Objevují se zde archeologové, kteří se snaží zjistit, co se stalo s vymizelou mimozemskou rasou Klikissů. 

Tito archeologové v jednom Klikisském městě objeví plány takzvané Klikisské pochodně. Experiment se rozhodnou zopakovat, ale právě tím spustí řadu naprosto nečekaných událostí. Rozpoutají tím válku s další mimozemskou rasou - Hydrogy.

Kniha řeší politiku, ale z mého pohledu i enviromentální aspekty a filozofii. Kniha mne velmi nadchla, jelikož mám ráda sci-fi jako je Duna od Franka Herberta (právě K.J. Anderson s Herbertovým synem dopisoval pokračování Duny) nebo Nadace od Isaaca Asimova. 

V dnešní době může tato série někomu připadat už mírně připitomělá, ale já jsem z ní zatím nadšená. Momentálně jsem se pustila do druhého dílu a jsem zvědavá, jak se příběh bude dále vyvíjet.

Druhou přečtenou knihou je Listopád od české autorky Aleny Mornštajnové. Knihu jsem měla v hledáčku od té doby, co vyšla, ale k jejímu pořízení jsem se dostala až teď (ale hlavně, že jsem si řekla, že si další knížky kupovat nebudu, páč knihovnu mám přecpanou - že Kláro....). Tvorbu Aleny Mornštajnové mám velmi ráda - četla jsem od ní už Hanu a Tiché roky, které jsem dokonce měla v seznamu maturitní četby.

Listopád je vlastně fiktivní historie. Popisuje, jak by se dále vyvíjely události, kdyby v listopadu 1989 nepadl režim. Příběh popisuje osudy dvou žen - Maji, která je jako odpůrkyně režimu zatčena a odsouzena k dvaceti letům vězení. Druhou ženou je Magda, která je od svých čtyřech let vychovávána v ozdravovně, která z dětí vychová poslušné podporovatele režimu. Na konci knihy se osudy obou žen protnou.

Kniha se mi velmi líbila a její přečtení mi trvalo pouhé dva dny. Autorka fiktivní historii popsala velmi přesvědčivě a úplně mě mrazí z toho, kdyby to takto dopadlo doopravdy.... Knihu velmi doporučuju a od Mornštajnové mám momentálně v hledáčku Les v domě.

Tak a to bylo tedy vše. Četli jste některou z výše zmiňovaných knih? Či momentálně čtete nějakou jinou? Můžete mi dát vědět do komentářů :) (na komentáře se snažím odpovídat, ale někdy mi to bohužel trvá déle než bych si přála...).

Klárka


Odkazy

Skrytá říše - Kevin J. Anderson | Databáze knih (databazeknih.cz)

Listopád - Alena Mornštajnová | Databáze knih (databazeknih.cz)

 

Komentáře

  1. Podle tvého popisu mi Skrytá říše trochu připomíná Spát v moři hvězd od Paoliniho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se k Spát v moři hvězd ještě nedostala :( (ale strašně moc chci..). Přijde mi, že Skrytá říše je psaná spíš v takovém tom stylu sci-fi z 20.století, ale přitom je až roku 2003 tuším... Ale miluju tenhle styl knih :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály