Přečteno - leden 2024

Krásný den moji milí čtenáři! Je konec ledna a s ním přichází první článek letošního roku (o tom, že jsem měla v plánu během ledna ještě tak 2 minimálně radši pomlčme...). Rozhodla jsem se opět vrátit více ke čtení, které mi sloužilo hlavně jako relax od učení během zkouškového. No a dopadlo to tak, že jsem za leden přečetla 4 knihy - pro někoho je to málo, pro mne je to za poslední 3 roky za jeden měsíc až až. 

První knihou je třetí díl trilogie Zkouška ohněm, který nese název Kirk - Hvězda všem zbloudilým. Jak je o mne známo, tak jsem velkým milovníkem Star Treku a Zkoušku ohněm jsem nemohla vynechat. Příběhy Spocka a McCoye jsem četla už pár let zpátky, ale k příběhu kapitána Kirka jsem se dostala až teď. 

Kniha navazuje na události filmu Star Trek: Generations z roku 1994. Kapitán Kirk se vydává na cestu svou minulostí, aby zachránil budoucnost celého světa. Přiznám se, že předchozí 2 díly trilogie se mi líbili více, ale příběh kapitána Kirka měl zase takový jiný vibe (omlouvám se za to anglické slovo, ale momentálně mě nenapadá jakým českým slovem bych to měla vystihnout :D ). Všehovšudy byla kniha čtivá a děj docela rychle ubíhal. 

Druhou přečtenou knihou je první díl knižní série Fletcherova univerzita od Tami Fisher s názvem Spálené mosty. Úplně původně jsem četla druhý díl této série (Potopené lodě) - knihu jsem totiž dostala jako dárek a neměla jsem tušení, že se jedná o sérii. Potopené lodě se mi moc líbili a proto jsem se rozhodla sáhnout i po Spálených mostech.

Spálené mosty vyprávějí příběh mladé studentky Elly, která je právě po rozchodu a tajemného Chese, na kterého narazí uprostřed noci. Oba hlavní hrdinové jsou obklopeni partou skvělých přátel, se kterými zažívají různá dobrodružství. Série má zatím tuším 3 díly a každý z nich se věnuje převážně 2 postavám, které se však v ostatních knihách vyskytují jako vedlejší. 

Jedná se o čtení převážně pro asi mladší kategorii (tím myslím cca 15 - 17 let), jelikož knihy jsou lehce naivní, ale zase se dobře čtou, takže i starší čtenáři si je užijí. Jako oddechovka jsou knihy velmi dobré a ráda si je přečtu znova.

Třetí kniha původně nebyla tak úplně v plánu - už delší dobu sháním Spát v moři hvězd od Paoliniho. Už ani nepočítám, kolik knihkupectví jsem prolezla, ale knihu se mi nepodařilo sehnat nikde. Avšak Fraktální šum měli pomalu v každém z nich. Jedná se o prequel k výše zmiňované knize. 

Kniha se zabývá osudem výzkumné lodi Adamura, která na planetě Talos VII našla jakousi velkou jámu neznámého původu. Dalo by se říci, že kniha je i dosti psychologickým rozborem jednotlivých postav, které se na danou výpravu vydávají. Já osobně jsem se těšila na to, až se dozvím, co je ona jáma zač a kdo ji vyhloubil. To se však nestalo. Tady osobně si však myslím, že co se týče konce, tak mi zde chybí znalosti právě výše zmíněné knihy Spát v moři hvězd. Avšak kniha mi jinak dala to, co jsem od ní čekala a co tak ráda vyhledávám - kvalitně a poutavě napsané sci-fi.

Poslední knihou jsou Bridgertonovi - Vévoda a já, kterou proslavila zejména seriálová adaptace na Netflixu. Já se přiznám, že seriálovou adaptaci se mi nepodařilo dokoukat ani do konce (viděla jsem možná tak půlku první série :D) a po knize jsem dlouhou dobu také neměla chuť sáhnout.

Jednoho dne jsem však dělala nálet na knihovnu a jelikož už nebylo moc co číst, tak jsem po Bridgertonových sáhla. Musím říct, že na to, jak jsem byla ze seriálu nešťastná, mě kniha moc mile překvapila. Četla se velmi dobře a hlavně se zde nevyskytovaly věci, které mě na seriálu doslova vytáčely. Celkově se jednalo o milou oddechovku na chladné večery :)

A to bylo z přečtených knih za leden vše. Pokud by byl zájem (a já stíhala číst), tak bych takovýto souhrn knih vydávala pravidelně. Četli jste nějakou z výše zmíněných knih? A jaké jiné knihy jste za leden přečetli? To mi můžete dát vědět do komentářů :)

Klárka

P.S. Jelikož Vás tu za poslední dobu zase pár přibylo a moc Vám za to děkuji, opět přikládám odkaz na tellonym, kde mi můžete pokládat otázky. Odpovědi bych ráda zpracovala formou článku, ale zatím tam moc otázek není....
https://tellonym.me/Klarafour

Odkazy

Kirk - Hvězda všem zbloudilým - obálka knihy | Databáze knih (databazeknih.cz)

Spálené mosty - Tami Fischer | Databáze knih (databazeknih.cz)

Fraktální šum - Christopher Paolini | Databáze knih (databazeknih.cz)

Vévoda a já - Julia Quinn | Databáze knih (databazeknih.cz)

Komentáře

  1. Čtyři za měsíc je krásné číslo. Já stihnu tak tři. Letos jsem začala Návratem domů. Kniha má přes pět set stránek, čtu ji od konce ledna a ještě to potrvá.
    Z tvých přečtenych jsem nečetla žádnou, ale možná bych zkusila tu poslední. 🙂

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály