Sucho

 

Krásný večer moji milí čtenáři! Po dlouhé době jsem se vrátila ke čtení a konečně se mi podařilo dočíst knihu Sucho od Neala  a Jarroda Shustermanových, kterou jsem měla rozečtenou od září (ups - já vím :) ). No a přináším Vám na ni recenzi. 

Anotaci knihy si sem dovolím přidat z Databáze knih:
VŠICHNI SI BUDOU PAMATOVAT, KDE BYLI, KDYŽ VYSCHLY VODOVODY. Sucho – nebo Bezvodí, jak tomu všichni říkají – už trvá nějakou dobu. Život se proměnil v nekonečný seznam zákazů: nezalévejte zahrady, nebuďte dlouho ve sprše, nepodléhejte panice. Jenže teď už žádná voda nezbývá. Alyssina poklidná ulice na předměstí se najednou propadne do válečné zóny plné zoufalství a násilí. Když se její rodiče nevrátí domů, musí dát dohromady skupinu osob, které by se za normálních okolností asi nepotkaly, a zahájit pátrání po vodě. Každý z nich bude muset učinit neskutečná rozhodnutí, aby přežil.

Z počátku pro mne osobně bylo dosti náročné zvyknout si na autorův styl psaní, jelikož jsem od něj ještě nic nečetla - vlastně ani od jednoho z nich. Příběh byl vyprávěn z pohledu několika postav - hlavní hrdinkou je mladá Alyssa. Je to taková správná starší sestra, která se snaží chránit svého mladšího bratra Garreta před nebezpečím. 

K sourozencům se na jejich výpravě za zdrojem vody přidá i podivínský kluk od vedle Kelton. Ten je do Alyssy zamilovaný až po uši, ale o ona něj nestojí. Mnohem víc však Alysse i Keltonovi dělá vrásky mladá, ale zato nebezpečná tulačka Jacqi. A takle holka je opravdu drsná - kor když má v ruce zbraň. Posledním článkem skládačky je Henry - kluk, o kterém se ani na konci knihy nedozvíme, kdo skutečně je.

Tato nesourodá partička se vydává hledat vodu a taky Alyssiny rodiče. Po cestě na však čeká spousta nástrah - třeba takový vodní zombie, kteří se je snaží zabít. Nebo taky armáda, která se snaží ukočírovat nezvladatelnou situaci v zemi. No prostě chaos. 

Na knize mě hlavně zklamal konec, který byl neúplný. Člověk čekal, že se dozví, jak se vlastně bezvodí vyřešilo, ale ono nic.... Knihu jsem celkově četla celkem dlouho a hlavně po částech, protože téma na mne bylo chvílemi až moc depresivní. To však svědčí o tom, že autoři příběh psali velmi realisticky. 

Knihu hodnotím jako takový průměr a uděluji 3★/ 5★. Kniha neurazí, ale mne ani nenadchla. Je to jedna z těch knih, u které jsem ráda, že jsem si ji přečetla, ale znova po ní už nesáhnu. 

Četli jste Sucho nebo nějakou jinou z knih od Neala Shustermana ? Můžete mi dát vědět do komentářů :)

Klárka

P.S. Rozhodla jsem se blog trochu rozšířit, a proto jsem si založila Threads :) 


Odkazy

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály