Sportem ku zdraví

 


Krásné odpoledne moji milí čtenáři! Dnes Vám přináším článek týkající se pohybu. Pohyb je nedílnou součástí života každého z nás - nebo by alespoň měl být. Možná si při pohybu úplně neodpočineme fyzicky, ale psychicky ano. A proto bychom se měli pravidelně hýbat.

Nejjednodušším druhem pohybu je chůze. Ať už se vydáme jen pro něco třeba do obchodu / na poštu či na procházku se psem nebo na delší túru, je to pro naše tělo i mozek prospěšné. Pročistit si hlavu na čerstvém vzduchu je za mě super a zvládne a to opravdu každý :)

Pokud Vás nebaví běžná chůze, můžete vyzkoušet kolečkové brusle. I když se to nezdá, pěkně si na nich máknete. Mě stačí cca 30 minut párkrát do týdne (dříve jsem jezdívala každý den, ale to bohužel není časově už možné....). Na bruslích si vždy odpočinu a mám radost, že jsem udělala něco málo pro své tělo.

Pokud jezdíte do práce nebo třeba na brigádu a máte ji v dobré dojezdové vzdálenosti, můžete auto či MHD vyměnit za kolo. Tady to samozřejmě také závisí na počasí nebo jestli je jízda na kole bezpečná (lepší je jezdit po cyklostezkách nebo méně frekventovaných silnicích než po přervaném hlavním tahu). 

Pak tu máme samozřejmě i milovníky cvičení. V dnešní době dost lidí dochází cvičit do dobře vybaveného fitka, ale pokud nemáte v blízkosti žádné fitko nebo Vás jednoduše neoslovilo, můžete cvičit i doma. Pokud tedy jedete hlavně na výsledky, tak pro vás bude vhodnější pravděpodobně to fitko, ale pokud cvičíte stejně jako já jen pro radost nebo pro dobrý pocit z pohybu, vystačíte i s cvičební podložkou a základním vybavením doma.

Já osobně jsem na Youtube vyzkoušela několik cvičebních programů, ale ne všechny mě chytly. Oblíbená je například Pamela Reif, ale její styl videí mi jednoduše nesedí. Za poslední dva roky jsem si oblíbila videa od Péťi Elblové, která i na svém instagramu zveřejňuje týdenní cvičební plány. 

První video je zaměřené na celé tělo s použitím činek. Video má 23 minut a i tak Vám dá solidně zabrat. Video už cvičím nějaký ten měsíc a zařadila jsem ho mezi své stálice.
Další video je taktéž zaměřené na celé tělo a je novinkou mezi cvičebními videi od Péťi. Na cvičení budete potřebovat opět nějaké lehčí činky. Video jsem zatím zkoušela odcvičit jen jednou, ale i tak mne zaujalo.
Jedním z mých nejoblíbenějších videí se stalo toto cvičení na zadek a břicho. Celé cvičení zvládnete pouze s vlastní vahou. Někoho může vyděsit, že cvičení má 28 minut, ale uteče jako voda. 
Poslední ukázkou z Péťiných videí je cvičení na zadek a nohy s činkami. U tohoto videa já osobně radši používám kettlebell, protože se mi lépe drží. 

Videa od Péťi se mi líbí z toho důvodu, že se vždy snaží vysvětlit, jak daný cvik provést, ke každému cviku má nastavený časovač a v novějších videích také můžete vidět takovou osu, která Vám ukazuje, kolik z cvičení máte už za sebou. Jo a taky jsou časově nenáročná :)

Doufám, že Vás dnešní článek alespoň trochu namotivoval k pohybu a uvidíme se příště :)

Klárka

P.S. Napadlo mě udělat článek, kde bych odpovídala na Vaše dotazy. Proto Vám sem dávám odkaz, kde mi otázky můžete pokládat :)




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hypotéza lásky

TOP seriály