Je dnešní generace přecitlivělá ?

 


Zdravím moji milí čtenáři ! Hlásím se Vám s novým článkem a tentokrát se bude týkat toho, zda-li je dnešní generace až moc přecitlivělá. 

A co bys jako chtěla ? Tobě nestačí, že v dnešní době nic nemusíš ? Když ses na všechno vykašlala, tak se nediv, že ti to nejde. Nejsi ty nějaká moc přecitlivělá ? Za mých mladých let, jsme si tohle nedovolili. Nebuď hysterka, já to měla težší. Nic nevydržíš..... Je Vám některá z těchto vět povědomá ? Minimálně jste aspoň jednu z nich za život slyšeli.

Bohužel i já mám s těmito větami nemalé negativní zkušenosti. Někdo si teď možná řekne, co je na některých z nich špatného - když je však někomu budete neustále opakovat bez jakékoliv znalosti kontextu, můžete tomu dotyčnému hodně ublížit. A teď by přišla věta, že je ten dotyčný přecitlivělý. A já si s tím dovolím nesouhlasit.

Já osobně jsem ten typ člověka, kterému když se něco nelíbí nebo s něčím oprávněně nesouhlasí, tak se prostě ozvu. A jaká je na to reakce ? Většinou ve stylu, že jsem moc přecitlivělá, moc mladá na to, abych měla nějaký názor nebo za sebou nic nemám, nic nevím, a proto bych se neměla vůbec vyjadřovat.

"Problém" vidím v tom, že si spousta lidí neuvědomuje, že se svět vyvíjí, lidé se vyvíjí, mentalita se vyvíjí a všechno o level (i několik výš) než před x desítkami let. To, že si dřív třeba mladiství nedovolili na nic stěžovat nebo s něčím nesouhlasit neznamená, že v dnešní době tomu taky tak musí být. Domnívám se, že jsou věci, rozhodnutí a názory, které by měly být respektovány (!!! tento článek je cílen na oblast školy, vzdělávání, vztahů a osobního života, nikoliv však politiky či nějakých hnutí !!! ).

Člověk, který má vlastní rozum, nějaké hodnoty a cíle vždy bude nad konkrétními problémy uvažovat, protože je vidí. To, že je ostatní nevidí mu tu práci bude stěžovat. Ano, může se samozřejmě stát, že problém vidí i tam, kde není, ale to se dá úplně v klidu a rozumně vyřešit. Odbývání a ponižování určitými větami však nevyřeší nic.

A jaké je tedy ponaučení ? I mladý člověk to může mít v hlavě uspořádané (nepopírám však, že se v dnešní době nenajdou přerostlé "děti") a může mít na věc jiný pohled než generace předchozí. A hlavní point je v tom, že i s mladým člověkem se dá vše vyřešit inteligentním způsobem ve prospěch obou stran a výše zmíněnými větami se nevyřeší absolutně nic ;)

Tímto kontroverzním článkem jsem se Vám snažila přiblížit SVŮJ pohled na věc. Pokud se k tomu chcete vyjádřit (slušně), tak v komentářích máte prostor :)

Klárka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály