Cesty vlakem


Zdravím moji milí čtenáři ! Po dlouhé době se ozývám s novým článkem a tentokrát na téma cesty vlakem. A víte, kde tento článek píšu ? Ano, hádáte správně - ve vlaku. 

Vlakem jezdím dost často. V týdnu každý den do školy a ze školy a postupně jsem začala podnikat i delší výpravy, jelikož cestování vlakem je opravdu pohodlné. Delší cesty mě většinou zavedou směrem na Prahu. Dříve jsem volila klasické rychlíky, které zastavují téměř v každém větším městě, kterým projíždějí. Tentokrát jsem však na doporučení kamarádky zvolila Railjet, který na cestě Brno - Praha, zastavuje pouze 2x. První zastávka je Brno - Královo pole a druhá je Kolín.

Zjistila jsem se, že cestovat Railjetem (patří pod ČD) je opravdu super. Vlak je dosti luxusní, k dispozici je jídelní vůz (vyzkoušeno nemám) a případně také pojízdný minibar, zásuvky na dobití počítače a neomezená wifi. 

Hlavní výhodou Railjetu je však to, že je cesta mnohem rychlejší než klasickým rychlíkem. Cesta rychlíkem do Prahy trvá necelé 4 hodiny, zatímco Railjetem jen 3. A i ty utečou jako voda. Pokud vás zajímá cena, tak ta je stejná jako u klasického rychlíku. Studentská jízdenka vás bude stát něco mezi 50 - 60 kč, což je opravdu skvělá cena. Jediné, na co si dát pozor, je platný studentský průkaz, nejlépe ISIC, jelikož papírové potvrzení o studiu vám opravdu stačit nebude.

Co se ještě týče jízdenek, tak je fajn je kupovat co nejvíc dopředu. Za prvé je vlak docela plný a za druhé, čím dřív jízdenku koupíte, tím je levnější. Když jízdenku kupujete na poslední chvíli, tak ani přesto cena není vůbec vysoká - liší se maximálně o 10 korun od zlevněné jízdenky. 

Jízdenky kupuju buďto přes eshop českých drah, což je taková jistota - jízdenku máte na svém účtu na ČD v mailu nebo vám také přijde její kód SMSkou. Nyní jsem jízdenku také zkoušela kupovat přes aplikaci Můj vlak, což se mi taky dost osvědčilo. V aplikaci vám chodí všechna upozornění z palubního portálu, vidíte zpoždění, průvodčí si jízdenku načte přímo z mobilu a hlavně je to velmi praktické. Já jsem si aplikaci instalovala až teď na cestu do Prahy a musím říct, že obstála naprosto skvěle.

Když se řekne České dráhy, tak vás nejspíš jako první napadne zpoždění. Mě také a upřímně jsem nečekala, že vlak pojede na čas. A víte co? On do Prahy přijel téměř o čtvrt hodiny dříve, což mi opravdu vyrazilo dech. 

Cestování vlakem je všeho všudy dost pohodlné a já ho využívám raději než cestování autobusem. A co vy ? Jezdíte rádi vlakem ? Nebo máte nějaké další cestovatelské typy ? Podělte se v komentářích :)

Klárka




Odkaz na fotku:

praha hlavní nádraží - Bing images

railjet - Bing images

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály