Pojď do toho se mnou

Ahoj, tady zase já. S novým nápadem. Poslední dobou se mi v hlavě honí spousta myšlenek a jedna z nich dává vzniknout tomuto článku. Každý z nás je určitě s něčím na sobě nespokojený, ať je to vzhled, chování, názory, atd... A já jsem se rozhodla pro takovou menší zkoušku. A ptám se Vás - jdete do toho se mnou ? :)

Nedříve bych tu asi zmínila pár věcí, se kterými na sobě mám problém já. A budu se snažit psát věci, které mám možnost nějak ovlivnit. Pak jsou tu samozřejmě věci, které ovlivnit nelze a není úplně dobré soustředit veškerou pozornost je na ně.

  • Věci si nechávám ráda pro sebe - a to i v případě, kdy je lepší se vyjádřit. Jsou věci, které jsem v sobě schopna udržet roky a pak je vnitřně sžírají čím dál tím víc. Držím je v sobě a bojím se, že jednou mé myšlenky přetečou a způsobí katastrofu velkého měřítka. A tady si dávám za cíl, pár takových věcí vyřešit a konečně uzavřít některé kapitoly svého života.
  • Nechám se snadno ovlivnit - ať je to názory, chováním nebo čímkoliv jiným. Není nic příjemného, když s vámi někdo manipuluje a vy to tolerujete. Poslední dobou se mi daří manipulaci odhalit včas, ale pořád se někdy nechám snadno strhnout a cesta ven je nejhorší. Zde bych chtěla zapracovat na své "odvaze" takovouto manipulaci ukončit.. 
  • Jsem naivní - ano, jak jsem už někde zmiňovala, připadám si, že degraduju zpátky do svých 12 let. Přijde mi, že v některých věcech jsem opravdu hodně naivní a neumím v nich chodit. Mezi svými vrstevníky si připadám tak nějak divně, hlavně "dětsky" a domnívám se, že je to dáno mou povahou. Myslím si, že život člověka naučí a nejvíc získá, když spadne na hubu a dokáže se postavit zpět na nohy.  
  • Nebát se dát najevo svůj názor - velmi často si své myšlenky nechávám pro sebe. Bojím se, že nebudou pochopeny a budu brány jako naprosto neadekvátní. Je spousta věcí, na které mám jiný názor a někdy se bojím si za ním stát. Neříkám, že jsou mé názory vždycky ideální, ale na druhou stranu mám ráda, když mi někdo v klidu řekne i opačný pohled a máme možnost rozvíjet nějakou smysluplnou diskuzi. Většinou mě lidi však odsoudí a já se pak bojím. A to hodlám změnit. Jsou totiž věci, za kterými si opravdu stojím a momentálně je nehodlám měnit (neříkám, že v budoucnu nebudu mít na určité věci třeba jiný pohled).
To je pár takových hlavních věcí, se kterými bych se v budoucnu chtěla nějak popasovat. Nebude to lehké, občas to bude k pláči, někdy i trapné, ale změna může vést k dobrému výsledku. Ke klidu v duši, k celkové spokojenosti a také k poznání sebe samého (ach zase ty mé filozofické myšlenky :D ).

Zkuste si sepsat, co Vám na sobě samých vadí a proč to chcete změnit. Minimálně takto sepsaný seznam Vás donutí, aby jste se zamysleli a zkusili si říct, co Vám brání v určitých věcech. U mne jsou to právě výše zmíněné věci a já bych s nimi chtěla začít nějak pracovat. 

Rozhodla jsem se tuto svoji myšlenku sdílet, jelikož nás, váhavých a nespokojených sami se sebou, může být víc. Tak do té změny pojďme spolu :)

Klárka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály