Zase další krize....

Ahoj, moji milí čtenáři.... zase na mne ta potvora přišla. A tou potvorou myslím čtecí krizi. O jedné krizi jsem psala ze začátku roku, kdy jsem následně byla schopna přečíst alespoň pár knih, ale momentálně nic. 

Za poslední 4 měsíce jsem nepřečetla snad nic (ani povinnou četbu jsem nedočetla). Až někdy minulý týden se mi zase podařilo trošku číst a mám přečtené 2 knihy (což je pro mne momentálně úspěch). Jednu knihu jsem četla si po desáté, tu druhou jsem si chtěla přečíst už dlouho, ale jaksi k tomu nebyl čas a tu třetí, co momentálně čtu, teď čtu podruhé :D 

Hodně knih jsem rozečetla, ale ani jednu z nich jsem jaksi nedočetla a to mám některé z těch knih opravdu ráda.... A to mě ze začátku tak moc bavily....


První rozečtenou knihou je světový bestseller Jíst, meditovat, milovat od Elizabeth Gilbertové. Musím říct, že mě bavilo asi tak prvních 50 stran a pak to šlo dolů z kopce. Příběh mi přišel nezajímavý, a taky moc duchovní (filozofické pochody ději hodně ubraly) a děj byl šíleně chaotický (alespoň tedy pro mne). Na to, jak moc si všichni knihu chválí pro mne byla hodně velkým zklamáním


Další knihou, kterou jsem nedočetla, ale zase jsem ji četla nejmíň po páté je Všem klukům, které jsem milovala od Jenny Han. Příběh Lary Jean a Petera je už takovou klasikou mezi dnešními mladými lidmi. Příběh je pěkný, naivní, nápad zajímavý a oddechové čtení je na světe ;) Bohužel jsem neměla vůbec chuť na čtení, takže jsem knihu někdy za polovinou odložila.


První knihou, kterou jsem dočetla je Erilian město čarodějů od mladé české autorky Terezy Janišové. Erilian mám doma už asi 10 let od jeho prvního vydání a autorka nyní celou sérii vydává znova :) Na to, že je to autorčina prvotina je Erilian krásně čtivý, postavy jsou sympatické a od stránek knihy se nemůžete odtrhnout. Knihu jsem četla nesčetněkrát a stále se jí nemůžu nabažit. Jo a taky jsem pořád potají zamilovaná to tajemného Lyzare Pereliana :D 


Repliku od Lauren Oliverové jsem si chtěla přečíst už dost dlouho. A tak jsem jednoho dne šla okolo knihkupectví s tím, že se tam jen podívám. Jakmile jsem tam Repliku uviděla, tak jsem samozřejmě jen u dívání se nezůstala.... Příběh je psán z pohledu dvou různých postav a já jsem dlouho váhala, jakým stylem ho číst. Dost lidí si chválilo otáčení knížky po kapitolách, ale já jsem se rozhodla pro druhý způsob. Nejdřív jsem si celý příběh přečetla z pohledu Lyry a pak až z pohledu Gemmy. V budoucnu mám však v plánu zkusit číst příběh znovu, ale tentokrát s otáčením po kapitolách, jelikož se mi kniha moc líbila. 


Poslední knihou je známý doják Pět kroků od sebe. Kniha je občas přirovnávána ke knize Hvězdy nám nepřály (v obou jde o smrtelně nemocné pacienty, kteří se do sebe zamilují), ale nedokážu posoudit, jelikož knihy od Greena nečtu (asi mě ukamenujete, ale jeho knihy těžce nedávám, nelíbí se mi jeho styl psaní a mohla bych pokračovat dál.....).  Je to opravdu láskyplný doják vyprávěný z pohledu dvou pacientů s cystickou fibrózou - Stelly a Willa. Kniha je i zfilmována a je věnována Claire Winelandové, propagátorce informací ohledně své nemoci, která zemřela týden po transplantaci plic ve svým 21 letech. Claire byla celkově předobrazem pro Stellu, která je nesmírně sympatická :)

A to je všechno, co se týče knih, které jsem během své krize (ne)přečetla. Četli jste některou z nich ? A jak se Vám líbila ? To mi můžete dát vědět dolů do komentářů. Mějte se krásně a doufám, že Vás ta potvora (čti čtecí krize) nezastihne tak jako mne posledních pár měsíců :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály