Vzpomínka na Berlín

V Berlíně jsem byla na přelomu dubna a května roku 2019 (myslím, že to bylo 29. dubna - 2. května). Byla to druhá z mých větších zahraničních cest. Celou exkurzi zajišťovala škola, což byla výhoda, jelikož jsem nemusela nic zajišťovat sama :)

Cesta do Berlína byla celkem namáhává, protože jsme jeli Flixbusem (ale za to velmi příjemná). Nejdříve jsme jeli linkou z Brna do Prahy, kde jsme přestoupili na autobus směr Berlín. Já jsem celou cestu z Prahy prospala…. Musím podotknout, že jako studenty nás cesta vyšla dosti levno (bohužel už si nepamatuji přesnou částku, ale moc to nebylo….).


K vlakovému nádraží jsme dojeli okolo třetí odpoledne a berlínskou nadzemkou jsme se vydali na ubytování. Poté, co jsme se ubytovali jsme se vydali na kratší procházku Berlínem, jelikož se večer hrál hokej a většina výpravy ho chtěla stihnout :D


Začali jsme na Alexanderplatz, což byl takový náš výchozí bod pro všechny výpravy

(a hlavně tu byl taky Primark). 





Druhý den začal procházkou po zámeckých zahradách Charlottenburgu, které jsou opravdu nádherné a je tu klid. Pro mě to byl hned takto po ránu krásný relax. Já jsem dost často zastavovala

a taky dost “amatérsky” fotlila (proto Vás prosím, abyste mi odpustili kvalitu těch fotek….).




Pak jsem se vydali na prohlídku kostela Kaiser Wilhem Kirche, který byl zničen a zbyla z něj jen věž. Na místě původního kostela nyní stojí taková prazvláštní stavba, která plní jeho účel a zároveň Vás uchvátí svou architekturou.




Nakonec dne jsme se vydali na prohlídku Reichstagu, kterou vřele doporučuji, kvůli tomu báječnému výhledu (ale pozor, je velmi těžké se tam dostat kvůli kapacitě a také jsou tam přísné bezpečnostní kontroly)  a posléze jsme navštívili Židovský památník. V obou objektech dostanete audioprůvodce, který je v češtině ;)




Třetí den byl státní svátek a skoro všude bylo zavřeno. Ale i tak se nám podařilo navštívit Berliner Dom, kde jsem se dokonce prošli i po střeše (a já jsem tam vlezla i navzdory svému strachu z výšek), což byl opět nadpozemský zážitek.

 

Následně jsme se přemístili na Museum Island Berlin, kde byla otevřena pouze Alte National Galerie, tak jsme navštívili tu. Mně umění bohužel nic moc neříká, ale zase jsem aspoň viděla něco nového :)



Tečka na závěr byla opravdu sladká, jelikož jsme se vydali do výrobny Ritter Sport čokolád 

a já jsem měla co dělat, abych celý obchod nevykoupila, protože čokoládu miluju. Nějaké jsem koupila domů a musím říct, že lepší čokoládu jsem asi ještě nejedla… Na prodejně jste si dokonce mohli nechat vyrobit “čokoládu na přání”, čehož jsem však nevyužila.



Čtvrtý den ráno jsme si všichni sbalili věci a i se svými kufry jsme se vydali vstříc poslednímu objevování Berlína. Chtěli jsme jet lodí, ale počasí nám bohužel nepřálo a tak jsme si pouze prohlédli známou část Berlínské zdi a následně se vydali do blízkého nákupního centra. 

Ti, kteří chtěli, si šli ještě dokoupit nějaké věci do Primarku na Alexanderplatz, ale já jsem zůstala hezky v teple. 




V nákupním centru jsem objevila obchod “Aldo”, což je řekla bych taková německá varianta Lidlu. Měli zde spoustu věcí za super ceny a já jsme zde koupila členům rodiny nějaké oblečení, protože se mi

k nim prostě hodilo a udělalo jim i radost :)


Po několikahodinovém rozchodu jsme se vydali na nádraží, kde jsme se ztratili, ale autobus zpět jsme stihli. Horší pak byla cesta do Prahy, kdy jsme měli mít hodinu a půl na přestup a autobus nabral takové zpoždění, že jsem ten do Brna málem nestihli…. (a všechny další spoje byli plné a dalších

30 lidí by nikam nenacpali). Řidiči nás však dovezli až k autobusu, každý z nás popadl nějaké zavazadlo a nastoupil celý uhnaný, ale rád, že se dostane zpět do Brna. 


Skoro celou cestu jsem poslouchala písničky a zbytek jsem pak prospala. Do Brna jsme se dostali okolo desáté večer a byli jsme šťastní, že jsme v pořádku dorazili domů.


Pár perliček na závěr:

  • Na státní svátek má otevřeno evidentně jen McDonald's a objednat si tam něco německy je fakt fuška (kor, když neznáte ty jejich názvy - já si tam objednám leda tak zmrzlinu :D)
  • Trhy na Alexanderplatz - víc bramboráků = nižší cena :) A ještě jsem si s tím pánem výborně pokecala :D
  • Společná kuchyňka na ubytování byla peklo - nejdřív všechno umýt a vydrhnout a pak teprve vařit.
  • Počasí se mění každou chvílí. Odpoledne vedro jak v létě a večer taková zima, že jsme se už neměli do čeho přiobléknout.
  • Kdo neochutná Kari Wurst, jakoby v Berlíně nikdy nebyl.

Tak a konečně jsme dospěli ke konci naší cesty do Berlína. Ještě bych se chtěla moc omluvit, pokud jsem na nějaké místo zapomněla, jelikož tento článek píšu skoro 2 roky po této cestě.... Pro mne je však krásnou vzpomínkou na Berlín a jednou bych se tam moc ráda vrátila, jelikož mě Berlín naprosto uchvátil ;)


Klárka


















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály