Skleněný pokoj

 

Skleněný pokoj - to je slavný román od Simona Mawera inspirovaný vilou Tugendhat a osudy jejich majitelů. Jak už jsem psala v jednom z předešlých článků, vila Tugendhat je jedno z míst, které bych chtěla v budoucnu navštívit. A z velké části k tomu přispěly nádherné popisy interiérů v této knize ;)

Kniha má 388 stran a vydání, které mám doma, vyšlo v roce 2012 v nakladatelství Kniha Zlín.

Příběh pojednává o Viktoru a Liesel Landauerovým, kteří sní o "vznášejícím" se domu. Sen o vlastní vile se jim splní a z domu se stane architektonický skvost. Navštěvují ho různý umělci, ale hlavně také blízcí přátelé Landauerových a maželé zde vychovávají své děti.

První část knihy se odehrává v době před a během 2. světové války - v jejím důsledku se k Landauerovým dostane Viktorova milenka Katalin, která dělá chůvu jejich dětem. Idylka však brzy skončí, protože je Viktor Žid. Manželé odjedou do Švýcarska a o dům se stará jejich řidič Laník.

V dalších částech knihy se prolíná několik dějových linek - život Landauerových, osud Lieseliny kamarádky Hany a dále pak život Laníka. Co je však spojuje, je osud domu. 

Já jsem si knihu přála loni k Vánocům a výběru jsem nelitovala. Knihu jsem přečetla několikrát a určitě si ji ještě mnohokrát přečtu ;) Celkově jsem  milovník knih, které se odehrávájí za doby 2 sv. války a tato kniha není výjimkou. Je zde krásně vykreslená atmosféra tehdejšího Brna (bavilo mě číst o místech, kudy se někdy i procházím) a hlavně nádherné popisy prostorů vily.

Část knihy se odehrávala až za komunismu, což je období, o kterém mě nebaví až tolik číst, ale zde mi to vůbec nevadilo a do knihyto bylo pěkně zasazeno. Co oceňuji, je také to, že kniha byla psána z pohledu více postav - pro někoho je to možná chaotické, ale dle mého názoru jsme tak mohli vidět charakter všech postav z různých úhlů pohledu.

Nevím, co všechno můžu napsat, abych neprozradila moc... Pokud jste Skleněný pokoj četli, tak mi můžete dát vědět do komentářů, jak se Vám líbil a pokud ne, tak Vám ho vřele doporučuji ;)

Možná jste ještě zaregistrovali, že je podle knihy natočen i stejnojmenný film - přiznám se, že jsem z něj byla dost zklamaná, jelikož kniha má podle mě velký potenciál, který ve filmu nebyl využit....

https://www.csfd.cz/film/601711-skleneny-pokoj/prehled/

Dále pak podle knihy vzniklo divadelní představení v Městském divadle v Brně, které jsem však neviděla a nemohu ho posoudit ;)

https://www.mdb.cz/inscenace/353-skleneny-pokoj

To je ode mne vše a přeji Vám krásný víkend !

Klárka




Odkazy na obrázky https://www.kinobox.cz/foto/clanek/13958-tugendhat-skleneny-pokoj-film-podle-slavneho-romanu-vymenil-prahu-za-brno , https://www.albatrosmedia.cz/tituly/49796545/skleneny-pokoj/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hypotéza lásky

Sportem ku zdraví

TOP seriály