Knihy, které vedou (prý) ke štěstí


Dnešní článek bude na trochu jiné téma a také se bude částečně dotýkat jednoho článku - Umění prorazit. Já jsem toto umění hledala v různých knihách pro holky - byli to takové ty příručky, které Vám radí, jak se máte oblékat, namalovat, chovat, jaké byste měli mít vlastnosti, aby Vás lidi měli rádi,.....  Já jsem ve svých 12 - 13 letech naivně doufala, že mě díky těmto radám začnou mít lidé okolo sebe rádi.

Moje knihovna se doteď pyšní několika takovými tituly (i když tam vlastně už nemají úplně své místo - občas je však vytáhnu a směju se, jak jsem byla naivní, že jsem něčemu takovému mohla věřit...). Přiznávám, že jsem zkoušela ty jejich "beauty triky", různé nápady na outfity, které měly být podle poslední mody, ale ve výsledku jsem si připadala jako šašek, protože to na mně vypadalo strašně....

S odstupem času si však uvědomuji, že to nebyl můj styl a zrovna já se v posledních výstřelcích mody necítím zrovna nejlépe - našla jsem si svůj styl, který mi sedí a díky, kterému jsem to já :) A ani jsem k tomu nepotřebovala nějakou "příručku".

V poslední době jsem však objevila několik takových knih, které se tváří jako příručky, ale ve skutečnosti jsou mnohem víc. Vypráví příběhy jejich autorek, které jsou daleko víc inspirující a lidské, než nějaké sepsané rady.

První z nich byla kniha Populární snadno a rychle od Mayi van Wagenen. Knihu mám také od svých asi 12 let a četla jsem ji tolikrát ! Příběh Mayi mě stále chytá za srdce a hlavně má důležité poselství. Maya se snaží dosáhnout popularity pomocí rad z jedné (v té době asi 60 let staré) knihy a své pokroky si zapisuje formou deníku. Na konci se snaží definovat slovo "popularita" a z vlastních zkušeností zjistí že populární neznamená být oblečená nejlépe ze všech, ve všem vynikat, mít dokonalou postavu a pleť, mít stovky přátel, ale že je to o tom, umět mluvit s lidmi, naslouchat jim a sdílet s nimi něco jim blízkého. Přijde mi, že to nedokáži úplně správně popsat a proto Vám Mayinu knihu vřele doporučuji ;)

https://www.databazeknih.cz/knihy/popularni-snadno-a-rychle-220638


Druhou knihou, která se mi líbila, byl Svět podle LU od Lucie Dolejší. Autorka zde sdílí nejen své postřehy a rady (které jsou opravdu užitečné), ale zároveň Vás také pobaví svými historkami, které se jí v určitých chvílích staly. 

https://www.databazeknih.cz/knihy/svet-podle-lu-pruvodce-krasou-kazde-bohyne-bez-ohledu-na-vahu-a-vek-310555

A na závěr se mi líbila série Madame Chic (jsou 3 díly a já mám přečtené 2), ve které vypráví v té době studentka Jennifer, která se studium v Americe rozhodla vyměnit za studium v Paříži. V knize popisuje francouzské zvyky a hodnoty, kterým se pobytem v rodině Madam Chic začala učit. Jennifer v knize popisuje běžné každodenní situace, u kterých se doopravdy nasmějete a vezmete si z nich i nějaké to ponaučení ;)

https://www.databazeknih.cz/serie/madame-chic-6611

Měli jste i Vy někdy nějaké podobné příručky ? ;)

Klárka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály