Co všechno lze najít v mé knihovně


Co všechno lze najít v mé knihovně ? Klasiku, fantasy, absurdní literaturu, young adult či snad sci-fi ?

Troufám si, říct, že v mé knihovně lze nalézt knihy možné i nemožné. Z velké části zde mám knihy, které u nás v rodině přechází z generace na generaci (např. vydání Jekylla a Hyda z roku 1960....) a pak nějaká ta klasičtější díla, která spadají i do maturitní četby - dvě vydání Babičky od Němcové (z nichž jsem ani jedno nečetla), V zámku a podzámčí, Erbenovu Kytici a Máchův Máj, Vančurovo Rozmarné léto, které pro mne bylo absolutně nečitelné a také Bylo nás pět.

Co se týče detektivek, mám doma celou původní trilogii Milénium od Larssona - a vřele ji doporučuji ! Dále pak Sněhuláka a několik modernějších detektivek (např. Dokonalou, která se mi díky tematice hudby a klavíru moc líbila a pak ještě Furriosso, které je také s hudební tematikou). Samozřejmě mi nesmí chybět knihy od Dana Browna - taková Anatomie lži (původně vyšla pod názvem Pavučina lží) se mi od něj líbila úplně nejvíc a zároveň to byla první Brownova kniha, kterou jsem četla.

Troufám si říct, že téměř každý (minimálně v mém věku) má ve své knihovně žánr young adult. Já zde mám všechny knihy od Veronicy Roth, které v češtině vyšly (tedy alespoň doufám). Je to série Divergence, Čáry života a jejich pokračování  Cesty se rozcházejí. Dále pak druhý prequel k Dashnerovu Labyrintu Kód Horečky a následně sérii Mé sladké šestnácté století.

Vzadu najdete zastrčené knihy všech žánrů a pro všechny věkové kategorie, které si však stále ráda přečtu. Mám zde například několik fantasy knih, jako je Erilian od české autorky Terezy Janišové (ráda bych tu sérii konečně dočetla po tolika letech), Oksu Pollockovou, která je taky naprosto super a přemýšlím nad přečtením dalších dílů a ještě Vzdušné zámky od Jacqueline Wilsonové, což už není fantasy, ale kniha od mé nejoblíbenější autorky z dětství :)

Dále tu mám několik knih, které nelze asi úplně zaškatulkovat (je to opravdu beletrie, hlavně romány), z nichž tu mám Zlodějku knih a také Skleněný pokoj, který mi doslova učaroval (Vila Tugendhat je na mém seznamu míst, kam bych se chtěla podívat) a filmové zpracování mě dosti zklamalo. A pak mi tu trůní dvě vydání Jurského parku (o tom proč dvě mám dosti zajímavou historku, ale tu Vám povím snad jindy). 

Na závěr je zde mám sci-fi, což je můj asi nejoblíbenější žánr a knihy si často půjčuji z knihovny, jelikož bych se za ně opravdu nedoplatila :D Mezi vlastními mám však filmový přepis knihy Den nezávislosti : Nový útok , jelikož hlavně první film je jedna z mých srdcovek. A protože jsem velký fanda Star Treku (což ne všichni ví), tu mám několik knih se startrekovskou tematikou. První z nich je první díl trilogie Zkouška Ohněm - Spock : Oheň a růže, což je kniha, která se mi neskutečně líbí a jsem z ní naprosto nadšená, stejně jako z druhého dílu trilogie McCoy: Odkud přicházejí stíny (tuto knihu bohužel nevlastním, ale strašně se mi líbila). Třetí díl o kapitánu Kirkovi si hodlám pořídit, případně jen vypůjčit ;)  A se Star Trekem ještě nekončím, jelikož ještě vlastním knihu Star Trek : Kusy, což je sbírka českých a slovenských příběhů ze světa Star Treku. Musím říct, že tato kniha je velmi povedená a takovéto "fanfikce", jestli to tak lze nazvat, mě moc baví.


To je tak nějak vše a já se s Vámi loučím :) A jak by řekl Spock, "Žijte dlouho a blaze."

Klárka




Odkaz na obrázek : https://cs.wikipedia.org/wiki/Knihovna_(n%C3%A1bytek)#/media/Soubor:Antiquariat_Dr._Haack.jpg


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály