Ze života studenta, aneb jaké aplikace používám

 


Krásný den moji milí čtenáři. Jelikož pomalu začíná letní semestr (a některým z nás dokonce už začal), rozhodla jsem se sepsat článek ohledně aplikací, které při svém studiu používám.

Na začátku semestru si vždy zapisuju rozvrh a je dobré mít přehled o tom, jestli je daný předmět ukončen zkouškou nebo zápočtem. Moje škola využívá STAG, ke kterému je přímo napojená aplikace Univerzita. V aplikaci vždy vidím, kdy mi daný předmět začíná, kdy končí, kolik mám hotových zkoušek a zápočtů, kolik jich ještě zbývá a také průměr známek. Skrze aplikace se také přihlašuju na vypsané termíny zkoušek a zápočtů.

Poslední zkouškové jsem také začala používat Google kalendář, kam si zapisuju všechny důležité termíny a také si do něj připravuju rozvrh učení. Google kalendář je rozhodně dobrým pomocníkem při plánování, ale já k němu mám i papírový diář na který jsem zvyklá a kombinuju obojí.

Co se týče přímo psaní poznámek na přednáškách, tak tady záleží jestli používáte tablet nebo počítač. Já používám převážně tablet, jelikož na některých přednáškách víceméně jenom kreslím nebo počítám a to se na notebooku dělá špatně. Na některé přednášky však stále nosím notebook (k tabletu jsem mám sice nějakou klávesnici, která byla jako dárek v rámci časopisu o počítačích, ale bohužel není úplně použitelná.....).

Na notebooku si všechny poznámky píšu do aplikace OneNote (Microsoft OneNote Digital Note Taking App | Microsoft 365) od Microsoftu. Dříve jsem používala klasicky Word, ale s OneNotem se mi lépe pracuje. Pro každý semestr si vždy vytvořím nový poznámkový blok a do něm poté oddíly - 1 oddíl = 1 předmět. Do oddílů poté už jenom přidávám nové stránky podle přednášek či témat.  Je super, že mám vždy celý semestr takhle v jednom bloku.

OneNote mám nainstalovaný i v tabletu a poznámky mám díky tomu synchronizované. Do této aplikace lze však psát i ručně - v případě potřeby tedy vezmu tablet a tužku a můžu dopisovat co potřebuji. Dále pak OneNote používám taktéž na plánování nebo vytváření To-Do listů

Co se týče psaní poznámek přímo na tabletu, tak tady používám aplikaci CollaNote (CollaNote: Handwritting & PDF on the App Store (apple.com)). Jedná se aplikaci typu Goodnotes, akorát je zdarma. Co se mi na ní líbí je to, že i ve verzi zdarma máte neomezený počet složek i bloků, můžete vkládat obrázky, máte velký výběr druhů papírů, barev tužek i zvýrazňovačů, pravítko, automatické tvary a mnoho dalšího. Taktéž si v aplikaci můžete otevřít PDFka či prezentace a dopisovat si přímo do nich. 

Na CollaNote jsem narazila úplně náhodou - původně jsem si stáhla zkušební verzi Goodnotes, ale aplikace se mi nepoužívala úplně dobře, a proto jsem hledala jinou aplikaci. CollaNote mohu jedině doporučit, ale zatím jsem ji tedy viděla jen v úpravě pro Apple (jestli jde i jiné operační systémy netuším...).

Při samotném učení pak hodně vyžívám kartičky. Na jejich tvorbu používám aplikace Anki a Quizlet. Oboje už umí takovéto "chytré opakování", kdy se Vám postupně zobrazují jen ty kartičky, které stále moc neumíte. V tomto případě je za mne však aplikace Anki stále napřed. Obě aplikace mají své výhody i nevýhody, které bych se pokusila shrnout:
  • Výhody - chytré opakování, propojení účtu na více zařízeních, možnost bezplatné úpravy textu, možnost nastavení počtu opakování a množství kartiček na učení na každý den, možnost offline verze
  • Nevýhody - ze začátku trochu těžší orientace, nepodařilo se mi ji naistalovat na Ipad, i když verze pro Apple existuje
  • Výhody - chytré opakování, snadná tvorba kartiček, snadná orientace, internetová verze i aplikace pro tablet / telefon, synchronizace účtů
  • Nevýhody - v rámci free verze je jenom základní tvorba kartiček a jejich opakování, za další funkce jako je learn, test atd. si musíte zaplatit (Jeden pokus je tedy zdarma), úprava textů a přidávání obrázků je taktéž zpoplatněna
No, to by byly ty nejdůležitější aplikace, které při svém studiu používám. Používáte některé z nich? A jak Vám vyhovují? Nebo máte tip ještě na nějaké další aplikace? Můžete mi dát vědět do komentářů :)

Klárka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sportem ku zdraví

Hypotéza lásky

TOP seriály