Doba internetová



V době internetové žijeme už pěkných pár let a pořád dokola máme tendenci porovnávat své obyčejné životy s těmi naprosto dokonalými, které vidíme na sociálních sítích. V dnešní době se dle mého názoru najde opravdu málokdo, kdo se prezentuje takový, jaký je

Fenomén sociálních sítí začal už před nějakou dobou - když jsem byla ještě na základce, spousta spolužáků se prezentovala na sociální sítích jako "někdo" a všichni chtěli ovládnout Instagram. Myslím si, že v té době to byla oproti dnešku ještě zábava, zatímco dnes všichni honí sledující a dělají z toho byznys. I tak se mezi nimi najde dost lidí, kteří se prostě věnují tomu, co je baví a já je za to moc obdivuju ;) 

Co mě však znepokojuje jsou ty spousty dětí, které jsou uživateli sociálních sítích - primárně populárního Tik Toku a následně také Instagramu. Už jsem zažila zhruba desetileté děti, které se navzájem osočovali, že on má někde méně sledujících a proto se s ním nemá co bavit,.... Toto podle mne není vůbec dobře. 

Upřímně mi přijde, že na sociálních sítích dosti chybí realita všedního dne (ta reálná pro nás normální lidi) a všude je jen samá dokonalost, bezstarostný a šťastný život. Je mi úplně jasné a plně chápu, že nikdo asi nechce sdílet svá největší trápení veřejně a radši si je vyřeší v klidu sám. 

Já sama nejsem zastáncem toho, že když už sdílím, tak všechno. Jsem člověk, který si docela střeží svůj osobní život a s okolním světem se dělím jen o to, co opravdu chci a má to pro mne nějaký význam. Myšlenky, které Vám čtenářům předávám, sdílím, protože chci. 

CHTÍT - slovo, které je pro mne důležité. Pouštím se do věcí, protože to chci já, je to v souladu s mými postoji a hodnotami, nepříčí se mi to. Je to moje svobodná vůle. Nedělám to, protože chci mít například více sledujících, a proto tvořím obsah, který vyhovuje dnešní konzumní společnosti. 

Jsem si vědoma toho, že se to někomu nebude líbit a klesne třeba sledovanost / čtenost, ale proč se tím vlastně trápit ? Není přece důležité dělat to, co mě baví a tak, jak si to představuju . Není důležitější zachovat si vlastní osobnost než se "měnit" kvůli počtu sledujících ? Je to MNOHEM důležitější. 

A jak je to se sledováním obsahu na sociálních sítích ? Určitě jsme alespoň jednou někoho sledovali, protože je populární a sledují ho všichni. I mně se to stalo. Ale co když se mi ten účet nelíbí ? Co když je v rozporu s mými hodnotami a postoji ? Mám ho přestat sledovat ? Ale co když mě za to ostatní nebudou mít rádi ???

Myslím si, že v tomto případě je opravdu lepší stát si za svými hodnotami a vykašlat se na pohled společnosti. Proč se trápit kvůli jednomu (nebo několika) účtu, který ve mne vyvolává pocit nesouhlasu a deprimuje mě ? NENÍ špatné přestat někoho sledovat (kdekoliv), pokud je v rozporu s vašimi zásadami i kvůli čemukoliv jinému ;) 

Na rovinu Vám teď říkám - pokud Vás deprimuje můj blog či moje myšlenky, nemusíte je číst a já se za to na Vás rozhodně nebudu zlobit :) Ne každému sednu, ale snažím se to být já a vložit sem kousek sebe. 

Pár myšlenek na závěr :
  • Prosím, vysvětlete svým dětem, jak se na sociálních sítích chovat a také, že počet sledujících opravdu není vše a šikana kvůli tomu je naprosto zbytečná.
  • Sdílejte to, co opravdu chcete.
  • I běžné, nevyšperkované a nevyumělkované fotky, které jsou focené s láskou nám toho dají mnohem víc.
  • Přestat někoho sledovat / číst (i kdybych to byla já) je naprosto normální věc ;)
  • A hlavně si vždy zachovejte alespoň kousek sebe :)
Doufám, že jste pochopili, co se Vám zde snažím říct a také jste si z článku třeba i něco vzali. Mějte se krásně :)

Klárka

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hypotéza lásky

Sportem ku zdraví

TOP seriály